1 aug: Zion The Narrows

1 augustus 2019 - Zion National Park, Utah, Verenigde Staten

Vandaag staat de wandeling door het water van de Narrows op ons programma. Gisteravond hebben we de spullen daarvoor al geregeld dus na het ontbijt kunnen we direct op pad. Met de shuttle gaan we naar het einde vande canyon, dan via een wandelpad een stuk langs de rivier en tenslotte de Virgin-river in om te lopen tot het punt waar de canyonwanden nog maar 6 meter van elkaar verwijderd zijn.

Aan het begin waar we de rivier instappen is het nog wat drukker maar naar mate we verder komen wordt het rustiger met mensen. De bodem van de rivier bestaat uit rotsen/ keien van allerlei formaten dus het lopen daarop is even wennen en je loopt tegen de stroming in. Maar de speciale schoenen en wandelstok geven genoeg stabiliteit om op de been te blijven.

Zion the NarrowsZion the NarrowsZion the Narrows

We genieten en zijn bij elke bocht benieuwd wat er te zien is. Het punt van de 6 meter afstand zijn we al voorbij maar we gaan toch nog nieuwsgierig een zijaftakking in, Orderville canyon Ook daar is het supermooi maar na een poosje lopen, klimmen en klauteren over rotsen en watervalletjes gaan we terug. We zijn inmiddels al meer dan 3 uur onderweg

Zion the NarrowsZion the NarrowsZion the NarrowsZion the NarrowsZion the Narrows

Zion the Narrows

Met de stroom mee gaat sneller, dus na 5 uur zijn we terug bij ons beginpunt. Moe maar voldaan lopen we het stuk langs de rivier terug en ploffen in de shuttlebus neer. Op de camping genieten we na van onze tocht. 's Avonds brengen we de spullen weer terug, nemen de shuttle naar het dorp en gaan daar uit eten.

Voor wie ooit ook in Zion is: de Narrows lopen is een aanrader!