27 juli: Grand Canyon

27 juli 2019 - Grand Canyon South Rim, Arizona, Verenigde Staten

Vandaag staat de eerste echte wandeling op het programma. We gaan de South Kaibab trail lopen tot het Ooh-Ahh point. Even checken of het echt oehahh is. Met de gratis shuttlebus gaan we naar het startpunt, goed systeem zo kun je je auto/RV laten staan. We beginnen de wandeling rond 10 uur en lopen een groot deel in de schaduw naar beneden. Een aantal fotostops later zijn we bij Ooh-Ahh point. En inderdaad het is mooi, wijds en overweldigend, oeh ahh. Jammer toch dat foto's 2D zijn.

Start South Kaibab trailOohAhhpointSouthKaibab trail

Na wat drinken en eten ( heel belangrijk volgens de hike-smart regels) en een heleboel foto's gaan we weer terug omhoog. Gelukkig nog steeds een deel in de schaduw want de weg terug omhoog is op de een of andere manier toch zwaarder dan naar beneden 🤔.

Het is inmiddels ook wat drukker geworden en wij zijn blij dat we op tijd begonnen zijn. Drukte, zon & inspanning gaan toch minder goed samen. Na de wandeling gaan we met de bus naar de Grand Canyon Village, waar we genieten van een welverdiend ijsje. Daarna nog een stuk langs de rim gelopen, laat geluncht en toen hebben we de bus terug naar de campsite genomen. Daar hebben Mayke en Elma ook nog rondgelopen en wildlife gespot: een paar muledeers. Grazen gewoon door als iets dixhterbij komt en foto's maakt.

Muledeer

's Avonds zijn we weer naar de rim gegaan voor de zonsondergang.......zie nog meer foto's, die zeggen meer dan woorden.

Zonsondergang Grand canyonZonsondergang Grand canyonZonsondergang Grand canyonZonsondergang Grand canyonZonsondergang Grand canyon

1. Nel Waal-Brockhoff:
    1 augustus 2019
    Wow, mooie dag en prachtige foto's ik geniet mee...................