6 augustus: Yosemite

6 augustus 2019 - Yosemite National Park, California, Verenigde Staten

Na een ontbijt in de lodge gaan we op weg naar de Mist-trail. De bedoeling is om naar de Vernal-fall te lopen. Het is een steil pad naar de waterval met op het laatst veel rotsen die als een soort trap moeten dienen, maar het zeker niet zijn. Nils vindt het meer naar boven klimmen over een berg natte bowlingballen. Onderweg komen we een grote specht, blue jays en de onvermijdelijke eekhoorns tegen. Maar weer geen beren 🐻.

IMG-20190809-WA0011

20190806_10571420190806_113559

20190806_120422

Er valt nog genoeg water naar beneden. Onderaan bij de waterval blijft Elma wachten en klimmen Mayke, Nils en Erwin nog door naar de top van de waterval🥵

IMG-20190808-WA0001

Als we weer afdalen terug naar de camping krijgt Elma nog $ 50 🤑voor haar wandelstokken geboden maar gezien de steile afdaling en het nodig hebben van de stokken daarvoor hebben we het aanbod toch maar geweigerd.

Bij de tent komen we even bij en later in de middag gaan we nog bij Yosemite-falls kijken.

20190806_140205

De bedoeling is om met de shuttlebus te gaan maar de halte is wat lastig te vinden, dus lopen we het eerste stuk. We maken een stop bij het visitorcenter waar een leuke expositie is over hoe Yosemite is ontstaan. Daarna gaan we met de shuttlebus verder naar de falls.

Yosemite fallsLower Yosemite falls

Aansluitend eten we bij de Yosemite lodge at the falls en gaan de met de shuttle weer terug naar Curry village. Daar zitten we de rest van de avond met een drankje in de schommelstoelen te relaxen.

1. Steph&Steef:
    12 augustus 2019