16/17 aug: Universal Studios - Amsterdam

17 augustus 2019 - Universal Studios Hollywood, Verenigde Staten

De wekker gaat weer vroeg zodat we nog een paar uurtjes kunnen genieten in Universal Studios. Erwin gaat niet mee en blijft nog even slapen.

We doen de leukste rides allemaal nog een keer ( Harry Pottet, Jurassic World, Mummy), maken nog n foto van n laatste waterval

20190816_094833

en rond 10 uur lopen we weer terug naar het hotel. Nils maakt Erwin wakker en samen ontbijten we beneden in het hotel.

Daarna pakken we alles rustig in en rond 12.15 rijden we weg naar het uitzichtspunt voor het Hollywoodsign. We rijden door smalle achteraf straatjes de heuvels door en uiteindelijk komen we bij Lake Hollywood. En dit is dan het uitzicht:

20190816_124031

20190816_12404420190816_124056

We rijden daarna verder naar LAX airport en leveren de auto in bij AVIS. Dat gaat allemaal soepel en we nemen de shuttle die klaarstaat om ons naar de juiste terminal te brengen.

Door de security en douane heen gaat ook snel en dan is het afwachten of het vliegtuig op tijd gaat vertrekken. Het staat wel al aan de gate, dus dat ziet er goed uit......

IMG-20190816-WA0002

We vertrekken inderdaad bijna op tijd om door de nacht heen via Londen naar Amsterdam te vliegen.

20190816_193123

20190816_192947

De vlucht gaat voorspoedig en we landen 20 min eerder dan gepland.

We moeten daarna van terminal 3 naar 5 en ook dat gaat snel en als we in terminal 5 zijn hebben we nog tijd voor shoppen en wat drinken.

Om 18.26 zijn we weer op Nederlandse bodem. Elma's moeder is er om ons alvast te zien en we kletsen vast wat bij terwijl we op de taxi wachten.

Thuis gekomen gaat we eerst lekker douchen, eten. kijken nog even tv en om 22.30u liggen we op bed. Hopelijk hebben we een goede nachtrust, we kunnen in elk geval gaan nagenieten van een hele mooie vakantie!

1. Martine van willenswaard:
    19 augustus 2019
    Wat een reis Elma prachtig!!!