24 juli: Amsterdam Schiphol en hoe we in Las Vegas zijn gekomen

24 juli 2019 - Schiphol, Nederland

Om 7.30 werden we opgehaald door de taxi, die ons ( bepakt en bezakt) naar Schiphol heeft gebracht.

Het inchecken/ bagage afgeven ging voorspoedig dus de reis kon van start gaan!

Tijdens het wachten op het vliegtuig verscheen een vertraging van 1 uur op het scherm..... kan gebeuren, maar voor ons nog steeds genoeg tijd om de overstap naar de volgende vlucht te halen......

Niet dus..... Er verscheen een vertraging van 2 uur op het bord. Ondertussen kregen we ook berichten van British Airways binnen over de vertraging door een technisch defect, een vliegtuig dat gewisseld moest worden en de sorry sorry for the delay.

Inmiddels wisten we dat we onze geplande vlucht naar Las Vegas niet meer zouden halen. Maar in onze flightstatus van BA konden we zien dat we al omgeboekt waren naar een andere vlucht. Dus alles zou goed komen 😁.

We mochten alvast naar de gate komen voor een tegoedbon voor drinken en eten en het vliegtuig was onderweg.

Uiteindelijk landde het vliegtuig dat wij moesten hebben om 13.15 op Schiphol en zouden wij volgens het scherm bij de gate om 13.45 gaan boarden.  Je begrijpt het al, om 14.30 zaten we nog gewoon bij de gate en net op het moment dat je denkt dat je kan gaan boarden en toch nog de vlucht naar LV kan halen met wat geluk blijkt dat als het misgaat ook alles misgaat😖

......Er is een tankfueling probleem dus er kan niet getankt worden en hoe lang dat gaat duren, geen idee. We wachten en wachten, ondertussen werd het bijna gezellig met alle andere mensen die in hetzelfde schuitje zitten. De tijd tikte verder (15.44) en de andere vlucht naar LV zouden we ook niet meer gaan halen. Van de vrolijke vakantiegangers van die ochtend was inmiddels niet veel meer over😭

De grote vraag is nu, zijn we nog vertrokken en ging verder alles voorspoedig?

Antwoord: ja en nee, nee en nee.

Om 17 zaten we in het vliegtuig, klaar om te vertrekken ( inmiddels 6 uur vertraging) en wat blijkt: we mogen nog niet vertrekken want Gatwick heeft een stop voor inkomende vliegtuigen. Wachten we toch gewoon nog even......

Om 18.45 zijn we geland op Gatwick. Door de behulpzame en vriendelijke  crew werd ons uitgelegd waar we moesten zijn om alles geregeld te krijgen voor de nacht en de vlucht van de dag erna. Maar om dat te kunnen doen moesten we eerst de koffers ophalen. Is niet zo moeilijk zou je denken........ na 1 uur wachten zijn er nog steeds 2 koffers niet🤬. Gelukkig zijn ze toch weer boven water gekomen en niet kwijt zoals een (behulpzame?) klantenservicemedewerker ons eerst liet weten. Gelukkig was er een hele lieve Nederlandse stewardess van BA die de hele tijd bij ons is gebleven en feholpen heeft waar kon.

Toen mochten we in de rij om alles te regelen, ook daar mochten we weeeeeeeeeeer wachten tot we eindelijk aan de beurt waren.

Gespot op de liveblog van nu.nl

De vriendelijke BAdame wist alles snel te regelen, op kosten van BA gaan we eten & slapen en helaas 25 juli pas om 15.40 verder naar LV.

Wordt vervolgd..........

1. Nel Waal-Brockhoff:
    30 juli 2019
    Hier is dan het verslag van jullie start naar Las Vegas. Ik had erg met jullie te doen, maar de familie Claessens kennende, geeft niet, komt goed........................Ja jammer dat het zo is gegaan. De herinnering blijft.............................. Geniet verder van alles wat gaat komen.
    Kusssssssssss
  2. Daan:
    30 juli 2019
    Jeetje! Als t mis gaat, gaat t ook gelijk goed mis 😱 Hopelijk was dit t en gaat de rest van de reis helemaal zoals jullie gepland hebben. Ben heel benieuwd naar het vervolg..... 💋