30 juli: Bryce-Zion

30 juli 2019 - Bryce Canyon National Park, Verenigde Staten

Met de shuttlebus gaan we naar Sunsetpoint in Bryce om daar de Navajo/ Queensgarden trail te gaan lopen. Vanaf Sunsetpoint starten is een aanrader:

Bryce Canyon Navajo/ Queensgarden trail

De switchbacks aflopen is makkelijker dan ze weer omhoog klimmen. De andere kant bij Sunrise-point waar we weer omhoog gaan is iets minder steil.

Onderweg genieten we:

Bryce Canyon Navajo/ Queensgarden trailBryce Canyon Navajo/ Queensgarden trailBryce Canyon Navajo/ Queensgarden trail Bryce Canyon Navajo/ Queensgarden trailBryce Canyon Navajo/ Queensgarden trail

Hierna pakken we rustig onze camper weer in om naar Zion te rijden. Onderweg stoppen we bij Checkerboard Mesa:

Zion Checkered Mesa

Zion Checkered Mesa

Via de east-entrance komen we Zion binnen om in de canyon te komen moeten we een lange tunnel door, als er campers doorheen moeten wordt al het andere verkeer gestopt omdat campers alleen midden op de weg rijdend door de tunnel passen. Voor we de tunnel doorgaan vinden we nog een parkeerplek om de Canyon Overlook- trail te wandelen/ klimmen.

Zion Canyon Overlook trailZion Canyon Overlook trailZion Canyon Overlook trailZion Canyon Overlook trailZion Canyon Overlook trailZion canyon overlookZion Canyon Overlook trailEen mooi uitzicht over de canyon van Zion. Daarna rijden we door naar Watchman campground. We hebben een plek aan de rivier, met schaduw ennnn Bambi

Zion wildlife

's Avonds genieten we nog van marshmallows bij het kampvuur.

CampfireCampfire

1. Nel Waal-Brockhoff:
    2 augustus 2019
    Prachtige dag en af en toe pittig klimmen. Maar dan heb je ook de beloning.........